mandag den 13. januar 2020

"GRYNT."




”Hvorfor har din porcelænsgris en revne i ryggen?”
”En sparegris har en revne i ryggen, så man kan putte sine mønter ned i den. Når grisen er fyldt op, kan man sætte dem i banken eller få dem vekslet, hvis man har sparet sammen til noget, man vil ud at købe.”
”Jamen, hvad er mønter?”
”Hvis man betaler med en hundredekroneseddel i en forretning, og det man køber koster mindre, får man mønter tilbage. Hvis man kommer dem i sin sparegris, skaber man luft i sit budget, og man bliver overrasket over, hvor mange penge, det kan blive til. Børn lærer jo også at forstå, hvordan penge bør behandles, hvis man vil udnytte deres potentiale.”
”Jeg får da aldrig mønter i en forretning. Beløbet i kroner og ører bliver bare trukket på mit kort, og så er jeg fri for at have småpenge i lommerne.”
”Ja, så er der jo ingen mening i at forære dig en sparegris. Jeg foretrækker nu at handle med klingende mønt. Din metode forekommer mig at være for overfladisk.
/J.W.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar