lørdag den 25. maj 2013

I'll be back!


Jeg nærmer mig horisonten, og snart er jeg væk. Så har ”væk” taget mig. Inden jeg bliver helt opslugt af afgrunden, gør jeg mig ekstra umage, for at du ikke skal glemme mig og miste modet.
Se mig, kan du se, jeg lyser ekstra smukt? Jeg kommer tilbage… jeg bliver genfødt. Hvis du bliver stående nøjagtig, hvor du står nu, kommer min genfødsel bag på dig. Så må du omvende dig, hvis du vil se mig, og jeg vil da oplyse dig, varme dig og kærtegne dit ansigt.

Endnu et pænt stykke tid, efter jeg er forsvundet, vil min glød og mit skær blive hos dig, så du kan huske mig for noget godt. Jeg kender dig nemlig, og jeg ved, din hukommelse er kort. Hvis du kalder på mig, kommer jeg igen. På denne årstid skal du nok, et slaw på tasken, kalde på mig i en 6 – 7 timer. Tror du ikke på mig og derfor undlader at kalde på mig, kommer jeg alligevel. Måske kan du ikke se mig direkte, når jeg arriverer, for skyerne elsker at lege skjul og har det undertiden også med bare at drille.

Men jeg er der. Jeg er nemlig oven over alting, i hvert fald oven over alle de ting, du kan se. Uanset om jeg er direkte synlig eller ej, er jeg der, når jeg har skubbet natten ud over afgrunden. Nogle gange må jeg træde den over fingrene, for at få den til at slippe. Det kan måske lyde lidt barsk og kynisk, men jeg passer bare mit arbejde. Det står i min jobbeskrivelse, og jeg gør det for din skyld.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar