onsdag den 25. maj 2016

Podcast.



Man sagde, at Magda havde grønne fingre. Hendes kolonihave bugnede nemlig af frugter, grøntsager og blomster. Og fuglene holdt af at opholde sig der. Så skønne dufte, smukke farver og fuglesang var den cocktail hendes have symboliserede.

Men hun følte en grundtone af længsel i sit indre. Hun vidste ikke, hvad denne vemodige følelse skyldtes, så en stille sommerdag ved skumringstid satte hun sig på sin træstub og lukkede øjnene, mens hun ventede på gråspurvene. De kom ofte ved denne tid, og de var blevet hendes fortrolige.

”Sig mig, I vidunderlige fugle,” tænkte hun, og hendes tanker sendte blide vibrationer ud som ringe i vand. ”Hvad eller hvem længes jeg efter?  I kender den berømte sagnfugl Rok, og jeg ved, han har fortalt Jer mange magiske ting.”

”Så stoppede hun alle sine tanker og ventede. Hun følte en opløftende fred brede sig langt ud over hendes legeme, og snart hørte hun spurvenes stemmer. Deres vokabularier var smukke og varierede, og hun forstod deres tilkendegivelser.

”Vi kan gentage, hvad der står i Roks hellige bog. Vi har hørt det mange gange og kan det udenad. Så har du det at løbe med og tænke over. Men lyt nøje efter, så du ikke senere kan anklage os for at flyve med en halv vind:”


”Det evige sekund.

 Alle og alt er aspekter af mig. Du indser mig ikke, så længe du kun forveksler et aspekt af mig med mig, eller så længe du opfatter mig som værende udenfor aspekterne. Som du behandler dig selv, og alle andre aspekter, behandler du mig. Den ret, du påtager dig til at dømme andre, er en boomerang, der vil ramme dig selv. Du har brug for min hjælp. Jeg har ikke brug for din. Dyrk den jordlod, jeg har givet dig og smukke blomster og sunde frugter. Smid dit eget ukrudt på din egen kompostdynge, hvor det bliver til muld. Lad helt være med at så usæd i andres haver. Så vil din jordlod være velsignet, og velstand, fred og sundhed vil blomstre, og din længsel vil folde vingerne sammen.”


”Tak, kære spurve. Det vil jeg tage til mig, og jeg ved, I er med på alt det nye, som sker rundt omkring. Så inden I flyver videre, så fortæl mig lige, hvordan jeg finder Roks hellige bog som podcast. For jeg må høre de ord igen og igen, før jeg bliver i stand til at blende, mixe og drikke den cocktail, jeg sådan trænger til.”




Ingen kommentarer:

Send en kommentar