mandag den 4. oktober 2021

Alene men ikke ensom.

Tanker omkring en søhest,

der endte som søhelt:

Søhesten Søren fra Sognefjord
boede ej længer' hos far og mor.
Han ville rejse til Hvide Sande,
hvor alle små fisk kunne træde vande.
Vejen gik flydende nord for Skagen,
så sove om natten og flyde om dagen.
Men pynten skulle jo også klares,
og skemaer udfyldes samt besvares.
Fik øje på æblet oppe i skyen,
som var på rejse langt væk fra byen.
”Sikke en frihed, så nu vil jeg nettes,
det kan jo være, min rejse vil lettes.”
Han ledte nu efter sin butterfly
og spurgte sig for i Skagen og Thy:
¨”Mon nogen har set min kravepynt?
Jeg vil jo så gerne ha' godt begyndt.
Den sommerfugl var nemlig en fødselsdagsgave,
nu flyver den rundt i min hestemave.”
Hans rejse til søs blev en heltedåd,
med finner som årer og kroppen som båd.
/J.W.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar