mandag den 29. oktober 2012

Himmelhunden.

Iflg. Darwins lære udvikler væsener sig evolutionært.
Det er interessant at stille op i forhold til religion.
Nogle har ikke problemer med at få det til at passe sammen.
Men ord som himmel og helvede gør det nok problematisk for andre.

Sidder man med sit lille hengivne kæledyr og tænker på den fundamentalistiske måde,
nemlig at kun mennesket har en sjæl, bør det give anfægtelser,

som forhåbentlig vil føre til intuitive, modne, hjertevarme
og intelligente eftertanker.


Jeg kunne forestille mig at en og anden, måske mange, ville tænke:

Hvis mit kæledyr ikke må komme med mig i himlen,
vil jeg heller ikke derop.


Her er et par ord af Paul Brunton:

Overselvet er til stede i alle mennesker – nej, alle væsener – som deres oprindelige virkelighed. Vi ikke kun ved det, men FØLER det. Derfor kan vi ikke være ligegyldige overfor andres liv.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar