mandag den 26. januar 2015

Amoriner.



Pif og Paf var sjælesøstre. De var begge gnister fra den samme ildsjæl og følte tydeligt en samhørighed, som man også ofte ser hos enæggede tvillinger blandt mennesker. Men de var ikke mennesker, de var amoriner med alt, hvad dette indebærer.

Det meste af tiden boede de i de højere luftlag, hvor lammeskyerne fouragerede, men for dem var det ikke nogen fortyndet atmosfære. Når de kiggede på, hvad der foregik på jorden, så de kloden og dens beboere som lidt uvirkelige. Lidt drømmeagtige. Og så kan de forskellige opfattelser af, hvad der er virkeligt, og hvad der forekommer uvirkeligt, gå lige op.

”Har du hørt, at Amor er trukket i grønne strømper, Pif ?”

”Næh, jeg anede ikke, han gik så meget op i sin påklædning. Er han blevet en blærerøv?”

”Han er sgu da forelsket, og så forsøger han at få respons hos Freja, ved at gøre sine hoser grønne.”

”Jamen du godeste kineser, kære Paf. Hvordan er det dog gået til? Amor plejer da kun at sætte andres hjerter i brand.”

”Det kom sig af, at han fik ondt af Freja. Hun savner sin mand, Od, så gudsjammerligt meget, men alle ved, at han aldrig kommer tilbage til hendes favn. Og det kunne Amor til sidst ikke holde ud, så han besluttede at gøre hende amourøs. Han ville sætte hendes hjerte i brand, så hun kunne komme på nye tanker.”

”Det lyder rimeligt, og når han nu kan den slags, er det da med at udnytte det. Tænk hvis han kunne gøre Freja glad og nyforelsket igen. Hun er sådan en dejlig gudinde. Og hun har grædt så mange tårer, at der næsten ikke kan være mere rav i havene eller guld på jorden. Det skaber ubalancer i landenes økonomier, vil jeg tro, og så bliver der rav i den.”

”Amor havde købt en flaske instant-karma-olie af en yogi, som sagde, han havde øvet sig i kærlighed. Nu syntes yogien så, at nogle skulle få kærligheden at føle, så han opfandt instant-karma-olien. Jeg tror ikke Amor var helt klar over, hvad det indebar, men det er han vist nu. Hvis han altså kan tænke klart, hvilket jeg tvivler stærkt på.”

”Jeg har aldrig hørt om instant-karma-olie. Det lyder sådan lidt new age-agtigt, synes jeg.”

”Ja, og Amor smurte den pil han beregnede til Freja ind i stadset og affyrede den mod  hendes hjerte. Men instant-karma-olien gjorde sin virkning. Den pil han havde tiltænkt Freja, vendte tilbage, halvvejs mod målet, fordi olien gjorde den karmabevidst, og derfor havnede den i Amors hjerte med et svup og en olieplet til følge. Nu er Amor forelsket i Freja og tænker kun på hende dag og nat.”

”Stakkels Freja, siger jeg bare. Hun er jo stadig ulykkelig, mens Amors hjerte bobler af kærlighed. Nu trænger jeg altså til at sunde mig oven på den historie. Inviter Amor. Så sætter jeg  vand over til tre kopper stærk instant-kaffe. Vi to må tage Amor under kærlig amorinebehandling, og så får piben snart en anden lyd. Det er nemlig ganske uklogt at undervurdere Pifs og Pafs astrale hjertemassage, som vi foretager ganske upåagtet. Men resultatet er uvurderligt. For vi kan helbrede forvirrede og knuste hjerter. Og det er da ikke så ringe endda. Så må de forskellige regeringer på jorden selv ligge og rode med deres valutabalancer, så længe Freja stadig græder.”



Ingen kommentarer:

Send en kommentar