søndag den 1. marts 2015

Vandstær.


”Jeg er slet ikke til stærke drikke,” sagde vandstæren, da den fik mikrofonen stukket op mod næbbet af en radio ”syv-ni-tretten” reporter. ”Jeg holder mig til, og holder af, vand i stride strømme. Jeg må vist betegnes som aldeles vandtro uden vandskræk.” Den lagde hovedet på skrå og betragtede reporteren med et polisk blik for at se, om han fik den.”

Reporteren fik den, og replicerede i samme dur: ”Monstro, du er en hedning, når du bruger ordet vandtro ved denne vandledning.”

Vandstæren betragtede ham med vantro og svarede: ”Jeg er ikke hedning, for jeg går ind for fredning. Prøv om du kan få et interview med bror Geo, som er Beo. Han kan kun én melodi: ”Dengang jeg drog afsted,” og betragter alle andre melodier som blasfemi. Men han kan den til gengæld udenad. Det er det eneste, som kræves, påstår han.”

”Nej, nej, disse ord er kun for fundamentalister. Du er en poetisk fugl, og dit næb synger om frihed og skønhed. Du går ikke, som hønen, efter en kridtstreg, bare fordi en har sat den.” Reporteren trak mikrofonen til sig og stoppede den i skuldertasken.

”Du kan høre interviewet på radio ”syv-ni-tretten,” på FM, DAB og Water stream. Tak for i dag og go’ vand. Øh, jeg mener, go’ vind!”


Ingen kommentarer:

Send en kommentar