torsdag den 10. december 2015

Flødeskæg.



Har du set min kuglepen, og hvor er limen henne?
Hvor mon julekortet er, jeg sku’ til at sende?
Har du set min ene sok, jeg har kun den anden?
Hvis du også gemmer dig, er jeg helt på spanden.
Gemmer du dig julen ud, bli’r her ganske stille,
nissens pind er vist på spil, han vil nemlig drille.
Der mangler et par flødeboller, nu er der kun atten,
de sku’ vare julen ud helt til nytårsnatten.
Nu køber jeg en ekstra kasse, nissen er forslugen,
mon så ikke der er nok til hele juleugen?
Hvis han også snupper dem, får han en på ægget,
bruger flødebolleskum, som sne i nisseskægget.
Han får ingen risengrød i et fad med ske,
han kan få en pebernød, og så får vi se.
Højt på træets grønne top sætter jeg en stjerne,
nissen kravler sikkert op, pynten vil han fjerne.
Han kan ikke holde sig, men skal ud og tisse,
falder i en julekurv. Klodset lille bisse.
Smiler bag sit flødeskæg, drømmer han er bager,
snuer i en julekurv mellem søde sager.
20151209_160528

Ingen kommentarer:

Send en kommentar