torsdag den 6. august 2015

Hestekræfter i frigear.


”Skal vi ikke gå et stykke ned ad engen? Jeg synes, græsset ser grønnere ud der.”
”Det er synsbedrag, kære. Når du bliver voksen, forstår du også, at græsset her ser grønnere ud, for dem der står dernede og kigger herop.”
”Hvorfor er der blomster der hedder ”Hestehov” og ”Følfod?”
”Det er et gallopkringlet spørgsmål, jeg ikke kan svare på. Men meget er opkaldt efter os. Tag for eksempel ordene ”hestekræfter” og ”jernhest.” Ja, jeg kunne blive ved. Men lige nu vil jeg nyde det friske græs, vi har her. Vi behøver heldigvis ikke vente på, at det gror, for det tilbyder sig ad libitum. Og selv om vore pærer hverken lyser eller hænger på træerne, er der alligevel mange der har glæde af dem. Så alt i alt føler jeg, at det er på tide at sætte i første gear og lade ”frokosten i det grønne” vederfares retfærdighed.”


Ingen kommentarer:

Send en kommentar