onsdag den 15. juli 2015

Inspiration.



”Joh, jeg skriver om forskellige ting,” sagde Bent og lagde hovedet, lidt forsonende, på skrå. ”Så jeg er måske, det man kalder, skri-bent. Jeg skriver digte, hvori jeg udtrykker mine anskuelser om lidt af hvert. Nogle synes vel, der er tale om anfægtelser, mens andre føler sig opløftede og skriver gækkebreve.

”Gæk, gæk, gæk, skriver du med blæk? På papiret er der klatter, kaffespild og andre sjatter. Smut dog ned på læsesalen, hvis det kniber med moralen. Der er versefods-reoler, bare damer uden kjoler. Ja, drøm nu bare, mens du digter, blot du ikke digtet svigter.”


Sådan et gækkebrev gav Bent blod på tanden, og håret rejste sig på hans hoved. ”Tænk at mine digte, kan sætte så meget i gang, og så er det ikke en gang Påske,” tænkte han. ”Fremover vil jeg se, hvad biblioteket kan tilbyde en inspireret blog-skri-bent. Eller måske skulle jeg gå på museum. Det er vel der, muserne holder til. Anyway, jeg føler mig allerede i den syvende himmel.”



Ingen kommentarer:

Send en kommentar