torsdag den 23. juli 2015

Profil.



”Hvor lang tid mon ham croquisseren skal bruge for at lave dette maleri af mig? Det ser ud, som om han maler hurtigt, men kan man regne med det? Anyway, jeg skal bruge det, for min skybookprofil skal opdateres. Og denne gang skal det gå i olie. Disse kornmodsfotos, alle andre alfer bruger, må godt få lidt konkurrence, og så flakser de nok med deres små vinger, når de ser mit kontrafej på denne måde. Der er sikkert ikke andre, der har tænkt som jeg, men jeg elsker at være unik. Og den smule alfestøv maleren skal have for at male mig, eller måske rettere male efter mig, kan jeg sagtens undvære. Så kan han jo også flyve, selv om det ikke er i ret lang tid. Det kan de gumpetunge mennesker ikke stå for. De er jo fanget af tyngdekraftens muligheder og begrænsninger, ligesom fuglene, der dog forstår at få mere ud af det.”

”De vinger jeg bærer er faktisk mest til pynt, for jeg bevæger mig, hvor, hvornår og hvordan jeg vil, med en særlig alfekraft, som kom gradvist efter mit ophold på ME, Musernes Efterskole. Åh, disse minder. Jeg savner muserne og alle deres finurligheder, som de heldigvis er flinke til at lære fra sig. Men det er ikke muligt at forklare mennesker ret meget af det, de er så tyngede af deres tyngdekraft, at de dårligt nok kan se ud over deres laveste chakraer. Godt det ikke er mig.”


”Så, nu lægger han penslen. Jeg kunne også godt trænge til at strække mig, og så kan jeg samtidig lave nogle piruetter over ham, så han kan få sit alfestøv. Det er jo mere værd end guldstøv for ham.” 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar